top of page

כנס המהלך האסטרטגי ה-37

יצירת יתרון בשווקים תחרותיים

5.2.25

מכון אלי הורביץ לניהול אסטרטגי ערך בפברואר 2025 כנס, שדן באסטרטגיה של ארגונים ליצירת יתרון בשווקים תחרותיים, בהשתתפות הדוברים המרכזיים: ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים (היוצא), ליאורה עופר, יו"ר מליסרון, ואבי גבאי, מנכ"ל קבוצת התקשורת פרטנר.



הכנס נפתח בסקירה קצרה של אודי אהרוני, מנכ"ל ומנהל אקדמי של להב פיתוח מנהלים, שאמר כי "המאפיין העיקרי של העולם התחרותי בעשורים האחרונים הנו חוסר היכולת לבדל מוצרים או שירותים בהשוואה למתחרים. לפיכך, נדרשת חשיבה אסטרטגית שונה, חשיבה לא לינארית, שאינה מסתמכת על המודלים האסטרטגיים הקלאסיים כדי ליצור יתרון בר קיימא. העולם המשתנה בו אנו פועלים לא שינה את המשחק אלא את חוקי המשחק. השינוי מחייב כל חברה וארגון להתאים את עצמם לחוקים החדשים ולשגשג או לצאת מהמשחק".




ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים (היוצא), התייחס בהרצאתו "תחרות בראי החדשנות" לסקירה של תחרות בתחומים רחבים ולהצפת המסקנה שהרכיב שמכריע תחרות הינו החדשנות המוצרית.




ליאורה עופר, יו"ר מליסרון, ופרופ' משה צבירן, ראש המכון, ערכו דו שיח שהתמקד במגוון אתגרים הקשורים לתחרות בעולם מרכזי הקניות לרבות התמודדות עם השפעת גורמים חיצוניים, כגון קניות בחנויות הווירטואליות, משבר הקורונה והמלחמה, הצורך במיקוד מול ציפיית שוק ההון להתרחבות לתחומים נוספים ועוד. לדברי ליאורה עופר: "אנחנו מתמקדים בתחומים בהם יש לנו ידע רחב ומיישמים במליסרון אסטרטגיית צמיחה הכוללת השבחה של עסקי הליבה, לצד השבחת נכסים קיימים וכניסה לפעילויות חדשות בענף הנדל"ן וזאת במטרה לגוון את תחומי הפעילות. למליסרון שלוש זרועות חזקות: קניונים, משרדים ופארקי הייטק ולאחרונה גם זרוע לנדל"ן למגורים. היה חשוב לנו להוסיף את זרוע המגורים כפיזור עסקי. מגורים זה אחד הדברים שהכי חסרים בארץ, וזו ראייה קדימה לשנים הבאות״.



אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת התקשורת פרטנר, התייחס לשוק התקשורת ואמר "אני מאמין שבשווקים עם בידול נמוך, יש חשיבות עצומה לשירות מצוין, להוגנות מול לקוחות ועובדים ולמצוינות תפעולית. כשמסתכלים פנימה לתוך הארגון – מנצחים. זה דרש מאיתנו ועדיין דורש שינוי תרבותי עמוק ולעשות את מה שנכון, גם אם בטווח הקצר זה לא נעים. המהלכים שלנו הובילו לצמיחה בתוצאות הפיננסיות ושיפרו מהותית את נאמנות הלקוחות ואת חוזק המותג. היום פרטנר נתפסת כחברת התקשורת החדשנית והמתקדמת בישראל״.




ד"ר רוית כהן מיתר, מנהלת המכון ומנחת הכנס, אמרה כי "בעידן הדיגיטלי המואץ, היתרון התחרותי של ארגונים תלוי ביכולתם להסתגל במהירות ולמנף טכנולוגיות מתקדמות. מחקר של מקינזי (2024) מצא כי 65% מהארגונים כבר משלבים בינה מלאכותית גנרטיבית, כמעט כפול מאשר עשרה חודשים לפני, עם השפעה ישירה על הכנסות והפחתת עלויות. במקביל, דלויט (2023) מצאה כי ארגונים שמודדים טרנספורמציה דיגיטלית בגישה הוליסטית נוטים לדווח על ערך גבוה ב-20% יותר לעומת מתחריהם, תוך הדגשת החשיבות של מבט מקיף מעבר למדדים פיננסיים מסורתיים בלבד.  בעולם שבו החדשנות של היום הופכת לסטנדרט של מחר, ארגונים שיובילו יהיו אלה שישלבו בינה מלאכותית כיתרון אסטרטגי ויטמיעו מנגנוני חדשנות להסתגלות מתמדת".




יאיר סרוסי יו"ר המכון, סיכם את הכנס ואמר כי "האפשרות לעבור בין ספקים היא אמצעי אפקטיבי לתחרות בתחום הסלולר, בתחום ניוד החיסכון הארוך ובתחום המשכנתאות. לעומת זאת, הקניון הוא תחרות גאוגרפית על מיקום והתחרות ברשתות המקומיות מתחרה באי-קומרס וברכישות בחו"ל כשיש איך לטוס".



צילום תמונות: חן גלילי


 

לעיון בכתבה על הכנס:

מעריב

 09.02.2025, מיכל גלנטי

https://tmi.maariv.co.il/the-lounge/article-1171320 




לצפייה בהקלטת הכנס:


bottom of page